Nejčastěji se ptáte

Časté dotazy k senzoru i aplikaci

  • Jak mohu získat senzor spotřeby?
    Na kterékoliv pobočce innogy, online objednávkou nebo na čísle 800 906 906 si můžete sjednat smlouvu na službu Monitoring spotřeby. Následně s vámi domluvíme termín instalace senzoru spotřeby na plynoměr u vás doma. Samotnou montáž senzoru pak odborně provede vyškolený technik, který senzor zároveň zaktivuje.
  • Co budu potřebovat k využívání aplikace innosvět?
    Budete potřebovat mobilní telefon či tablet s operačním systémem Android 4.4 a vyšší nebo mobilní telefon s operačním systémem iOS 9.0.1 a vyšší. Internetové připojení (mobilní data nebo Wi-Fi) potřebujete pro instalaci aplikace a aktualizaci údajů o spotřebě. Pro provoz senzoru není připojení potřeba, využívá vlastní sít nezávisle na mobilním připojení.
  • Mohu aplikaci innosvět využívat, i když nemám smlouvu u innogy?
    Ano, samozřejmě můžete. Po stažení aplikace zvolíte „nemám smlouvu u innogy“ a ihned vstupujete do aplikace bez jakékoliv registrace a ověření. Zadáte pouze název místa spotřeby. Přidání adresy je dobrovolné. Aplikace pak funguje jako „deníček“ pro zaznamenání stavů spotřeby a žádné vyčíslení přeplatku/nedoplatku není možné. Plnou funkcionalitu aplikace využijete, pokud se přihlásíte jako zákazník innogy.
  • Mohu používat aplikaci innosvět ihned po podepsání smlouvy s innogy, ale ještě před termínem zahájení dodávky (TZD)?
    Ano, v období aktivace můžete do aplikace ručně vkládat stav z elektroměru/plynoměru. Přehled těchto zadaných stavů, kdy EE/ZP nedodává innogy, najdete v aplikaci před i po TZD.

    Tyto stavy však v aplikaci neuvidíte v grafech ani nebude dočasně vyčíslený předpokládaný přeplatek/nedoplatky. Na všechny tyto funkce se můžete těšit, jakmile bude vaše smlouva aktivní a energie vám začne dodávat innogy.
  • Jak je to s heslem do aplikace?
    V případě, že se registrujete jako zákazník innogy, přijde vám během několika desítek sekund vámi zvoleným způsobem (SMS nebo e-mail) heslo. Heslo zadejte do aplikace a uschovejte si jej, např. pro případ propojení s dalšími mobily v rámci domácnosti. Pokud se vám nepodaří heslo zadat na 3 pokusy, dojde k zablokování účtu. Odblokovat účet můžete pomocí Reset hesla (přijde vám nové heslo) nebo nás kontaktujte 800 906 906.
  • Jakým způsobem mohu do aplikace zadávat stav na plynoměru/elektroměru?
    Pokud máte instalovaný a aktivovaný senzor, o zadávání stavu plynoměru se stará senzor za vás a jiný způsob zadání stavu není možný. Údaje o spotřebě se ze senzoru do aplikace přenášejí automaticky, a to do 1 hodiny od úspěšného odvysílání dat senzorem.
    Pokud senzor na plynoměru nemáte nebo máte elektroměr, můžete stavy měřidel zadávat buď manuálně přes klávesnici mobilu/tabletu nebo „vyfotit“ pomocí OCR čtečky ve vašem mobilu/tabletu. Digitální měřidla doporučujeme zadávat manuálně. První stav zadejte co nejdříve po stažení aplikace – významně tak zpřesníte vyčíslení výsledku fakturace (přeplatku/nedoplatku). Čím častěji zadáváte stavy spotřeby, tím je výpočet a modelace křivek přesnější. Ručně zadané stavy můžete dodatečně upravit či smazat.
    Za každý den pak v aplikaci uvidíte v detailu pouze jeden stav (ten poslední nejvyšší).
  • Mohu si zálohy změnit přímo v aplikaci?
    Ano, zálohu na plyn i elektřinu lze jednoduše změnit online přímo v aplikaci. O změně záloh přes aplikaci dostanete potvrzující zprávu (e-mailem/SMS).
  • Kdy zaplatím první platbu za senzor?
    První platba bude účtována následující měsíc po úspěšné instalaci senzoru. Např. při instalaci senzoru 11. října se měsíční poplatek promítne do záloh za plyn až od listopadu.
  • Co se stane, když se senzor rozbije?
    Pokud by se senzor rozbil, poškodil, vyměníme jej za jiný plně funkční kus. Přímo v aplikaci na obrazovce „Můj senzor“ kdykoliv uvidíte aktuální stav senzoru.
  • Co se stane, když ukončím smlouvu na plyn u innogy?
    Senzor je majetkem innogy a umístění každého senzoru je vázáno na konkrétní aktivní smlouvu na plyn u innogy (na konkrétní odběrné místo a na konkrétního zákazníka), proto musí být při ukončení smlouvy na plyn senzor odborně odinstalován.
  • Může se v aplikaci vyčíslený přeplatek/nedoplatek lišit od skutečného vyúčtování?
    Výpočet přeplatku/nedoplatku zahrnuje slevy, které vám byly/jsou přiznány (např. slevu z ceny plynu pro držitele průkazu ZTP/P), zaplacené akontace a uhrazené zálohy, přičemž jako „uhrazené“ jsou započítávány i vaše budoucí předepsané zálohy splatné v následujících měsících. Výpočet však nezahrnuje bonusy, vystavené smluvní pokuty ani platby za pronájem LED žárovek, detektorů apod. Skutečné vyúčtování se tedy může lišit. Výpočet přeplatku/nedoplatku v aplikaci však nenahrazuje písemné vyúčtování vystavované obchodníkem na základě oficiálních údajů o spotřebě naměřené/stanovené provozovatelem distribuční soustavy, k níž je vaše odběrné místo elektřiny/plynu připojeno.
Chci se zeptat